جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

سال ۹۳ : سال پرچالش و پرماجرا

ابراز نگرانی خامنه ای از چالش ها و ماجراهای ۹۳ در حالی است که پس از انتخاب روحانی نوعی آرامش نسبی در مقایسه با دوران احمدی نژاد در فضای داخلی کشور به وجود آمده ولی به رغم این مزیت مهم،  خامنه ای همچنان نگران است چرا که او بحران های دیگری را چه در عرصه داخلی و خارجی رصد کرده که مختصرا به برخی از آن ها اشاره شد.
جمع جبری این چالش ها، تهدید امنیتی است که به صراحت در کلام خامنه ای به آن اشاره شده است . با این توصیف،  سال ۹۴را همچنان می توان سال پر ماجرا و پر چالش دانست مگر آنکه با مصالحه هسته ای گشایشی در وضعیت اقتصادی بروز نماید.
Image result for ‫خامنه ای‬‎ 


۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

معصومه ابتکار و خطر نقض مصونیت دیپلماتیک

اگر خانم ابتکار در مقام یک مسئول عالی رتبه دولتی هنوز بر پیامدهای خطرناک نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک واقف نیست، بداند که هرچه بیشتر بر حقانیت یورش به سفارت امریکا اصرار کند، امنیت ده ها سفارت ایران و جان صدها دیپلمات ایرانی در خارج از کشور را بیشتر به خطر انداخته است همانطور که در حادثه مزار شریف آن رویداد تلخ برای دیپلمات های ایرانی اتفاق افتاد.
دو حمله به مرکز فرهنگی ایران در بیروت و حمله به منزل مسکونی سفیر ایران در یمن طی یک سال اخیر در صورتی محکوم است که کنوانسیون وین مورد پذیرش و احترام باشد و اگر این کنوانسیون پذیرفته و محترم است ناگزیر خانم ابتکار باید به نقض آشکار آن کنوانسیون در سال 58 معترف باشد.
 Image result for ‫تسخیر معصومه ابتکار‬‎



۱۳۹۳ اسفند ۲۲, جمعه

فروپاشی اخلاق سیاسی در امریکا یا جمهوری اسلامی؟

چگونه است که جمهوری اسلامی به هزاران هزار ساعت بازرسی های آژانس تن در می دهد و آن را دلیل صلح آمیز بودن برنامه هسته ی می داند اما، به قدر یک دقیقه اجازه بازرسی احمد شهید (گزارشگر منصوب شورای حقوق بشر) از ایران را نمی دهد؟ چه فرقی است بین تعهد ایران به آژانس و تعهد ایران به شورای حقوق بشر؟ چگونه است که صادق لاریجانی رییس قوه قضائیه، صراحتا اعلام می دارد که سیاست ما نپذیرفتن گزارشگر ویژه است؟
US Kongress 


۱۳۹۳ اسفند ۱۹, سه‌شنبه

تفسیر خبر

در این مصاحبه میهمان برنامه تفسیر خبر به اجرای جمشید چالنگی بودم که به بررسی انتخاب محمد یزدی و مذاکرات هسته ای پرداخته است
http://iranefardalive.com/Archive/13282

۱۳۹۳ اسفند ۱۸, دوشنبه

پخش قران در رادیو فنلاند

برای رد ادعای آیت الله خامنه ای همین بس که می توان با مراجعه به نمایه توسعه اجتماعی دریافت که جمهوری اسلامی در سال 2014 در رتبه 120 از نظر رواداری دینی نسبت به دیگر ادیان قرار دارد. (رتبه فنلاند 5 است.)
چنین رتبه نازلی در توسعه یافتگی اجتماعی از جمله نابردباری نسبت به دیگر ادیان نه به خاطر آن است که رسانه های ملی در اختیار آنان قرار ندارد بلکه برای آن است که بعضا برای برخی از آیین ها و عقاید هیچ حقی در نظر گرفته نمی شود.

عدم اجازه ساخت مسجد برای اهل سنت در تهران ، دستگیری نوکیشان مسیحی، تخریب حسینیه شیعیان دراویش گنابادی یا تخریب گورستان بهائیان تنها نمونه های از اوج نابردباری دینی در جمهوری اسلامی است که خلاف ادعای خامنه ای را اثبات می کند. 
Image result for religious tolerance


ایران، آمریکا، اسرائیل، عربستان و مذاکرات هسته‌ای


در این مصاحبه ، به هراه دکتر نوربخش و دکتر امیر احمدی میهمان برنامه دیدگاه ها در رادیو فردا بودم.....علیزاده
http://www.radiofarda.com/content/b11-viewpoints-israel-saudi-arabia-us-iran-and--nuclear-talks/26888595.html

۱۳۹۳ اسفند ۱۰, یکشنبه

یمن کشوری با دو پایتخت

در اعلان جنگ صنعا به عدن یا اعلان جنگ عدن به صنعا، آنچه جای تردید ندارد اینکه در صورت گام نهادن یمن در جنگ داخلی صورتحساب هزینه های نظامی حوثی ها بر دوش تنها حامی آنها یعنی جمهوری اسلامی خواهد بود.
اگر این روزها خبر از کشته شدن نظامیان ایرانی در عراق و سوریه و لبنان به اخبار عادی تبدیل شده، استبعادی ندارد که دیگر روز خبر کشته شدن نظامیان ایرانی در یمن نیز به گوش برسد.
در حالی که جمهوری اسلامی در اوج تحریم اقتصادی، ارابه کِش سوریه و حزب الله است، استبعادی ندارد که ارابه یمن نیز بر دوش تهران بیافتد.
Image result for ‫حوثی ها‬‎